Inițiativa privind Sănătatea Mintală Mondială a Studenților Internaționali (WMH-ICS)

Inițiativa privind sănătatea mintală mondială a studenților internaționali (WMH-ICS), coordonată la nivel internațional de către Universitatea Harvard și Organizația Mondială a Sănătății, este concepută pentru:

  • a genera date epidemiologice exacte despre nevoile pentru tratamentul tulburărilor mintale, de substanță și de comportament în rândul studenților din întreaga lume;
  • implementarea și evaluarea intervențiilor bazate pe web atât pentru prevenirea, cât și pentru tratamentul acestor tulburări; să disemineze intervențiile bazate pe dovezi științifice care s-au dovedit eficiente utilizând o paradigmă de îmbunătățire continuă a acestora conform procedurilor de medicină de precizie.

Universitatea Babeș-Bolyai, prin intermediul laboratorului DATA Lab și a Clinicii Universitare Psihologice Babe;-Bolyai „PsyTech”, reprezentată de profesoara Oana David, este coordonatorul consorțiului național WMH-ICS, format din 14 universități. Universitățile care s-au alăturat pentru următorii trei ani sunt: Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (coordonator), Universitatea din București, Universitatea „Ovidius” din Constanța, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, Universitatea de Vest din Timișoara, Universitatea din Oradea, Universitatea de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa” din Iași, Universitatea din Craiova, Universitatea Transilvania din Brașov, Universitatea Politehnica Timișoara, Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” din București, Academia de Studii Economice din București, Universitatea de Vest „Vasile Goldiș”, și Universitatea Petrol-Gaze din Ploiești.

Laboratorul DATA desfășoară trei proiecte majore în interiorul WMH-ICS:

1. Evaluarea și screeningul sănătății mintale al factorilor determinanți și al consecințelor

Chestionarele anuale WMH-ICS cu eșantioane reprezentative de studenți din colegii și universități din întreaga lume sunt utilizate pentru a estima prevalența tulburărilor mintale, consecințele adverse (la nivel personal, social și academic) ale acestor tulburări, modelele de căutare a ajutorului pentru aceste tulburări și bariere în calea tratamentului. Colectarea de date longitudinale cu aceiași studenți de-a lungul anilor este utilizată pentru a monitoriza schimbările în incidența, prevalența și tratamentul acestor tulburări de-a lungul anilor de facultate, precum și pentru a identifica factorii de risc și de protecție modificabili.

Mai multe informații pot fi găsite la https://www.hcp.med.harvard.edu/wmh/college_student_survey.php

2. Intervenții online

Implementăm studii clinice în care testăm eficacitatea diferitelor formate de intervenții digitale în prevenirea și tratamentul tulburărilor mintale la studenți.

3. Interviuri calitative

În această direcție de cercetare, am dezvoltat împreună cu consorțiul EMH-ICS un interviu calitativ pentru a evalua opiniile studenților despre sănătatea mintală și barierele în accesarea tratamentului. Aceste interviuri vor fi ulterior analizate, iar pe baza rezultatelor, intervențiile psihologice vor fi adaptate pentru ei.